Christenunie Spot 2017

De officiële campagne film voor de Christenunie, voor de verkiezingen van 2017.

Onze boodschap: Geef geloof een stem.

‘De ChristenUnie stond net aan de vooravond van een lange intensieve campagneperiode. Aan video content was zeker behoefte aangezien video content een belangrijke rol zou gaan spelen in de content strategie van de TK campagne. Ook het woord documentaire viel en eventueel mogelijkheden voor ‘een reclamespotje’. Het betrof echter wel een landelijke campagne en de ChristenUnie wilde haar opgebouwde kwaliteitsstandaard van content graag handhaven.  De ideeën en verbeeldingskracht van de mensen van Living Image, gekoppeld aan een aanstekelijk enthousiasme en een ontwapenden eerlijkheid gaven uiteindelijk de doorslag om het avontuur met elkaar aan te gaan.

Living Image leverde al snel hele mooie resultaten op en ook de feedback op de producties werden steeds beter en sneller verwerkt. Het vertrouwen groeide om ook de landelijke televisiespot (12 keer uitgezonden en op Facebook een bereik van ruim 1 miljoen)  onder de hoede van Living Image te brengen en dat vertrouwen is zeker niet beschaamd. Naarmate de campagne vorderde werden de filmpjes beter en was er minder feedback nodig om de vereiste kwaliteit te leveren. Een groot compliment voor een ploeg met relatief weinig vlieguren die direct mee moet doen in een landelijke campagne. Geen idee was te gek en geen moeite te veel. 

Al met al werd het uiteindelijk een heel prettige, gezellig en vooral leerzaam  half jaar met de crew van Living Image. We gaan Felix en zijn crew wat dat betreft ook best missen na zon mooie en intensieve samenwerking. Gelukkig blijft er goed contact en zullen we in de toekomst zeker gebruik blijven maken van videoproducties van Living Image.’

Jop Douma

Directeur Communicatie,, ChristenUnie

Project Details

Date: Februari 2017
Reach: Vertoond op nationale tv en social media. Geschat bereik van 2.5 miljoen.

 

Geïnteresseerd in een samenwerking?